Dematic organiseert eerste virtuele klantendag met presentatie van Landmark Group

Heusenstamm, 1 februari 2021 - Dematic continueert de serie Dematic Virtuele Evenementen op 18 februari met een nieuwe klantendag. De internationale retailer Landmark Group opent de deuren van zijn nieuwe megadistributiecentrum in Dubai, VAE, waar Dematic de automatisering voor heeft verzorgd. Tijdens een online rondleiding van de 265.000 m² grote faciliteit kunnen deelnemers het tot nog toe grootste Dematic Multishuttle® -systeem van dichtbij bekijken (met meer dan 1200 shuttles, 95 liften en bijna 950.000 opslaglocaties) en een Garment-on-Hanger (kleding-op-kleerhanger - GOH)-systeem met twee miljoen stuks kleding. Daarnaast zijn er presentaties van experts over veelbelovende producten en branche-oplossingen. Omdat het een internationaal evenement betreft, wordt deze in het Engels gehouden. De volgende Dematic klantendag staat al voor maart van dit jaar gepland. De focus ligt dan op de supermarktsector, met de Belgische supermarktketen Ahold Delhaize.

“In de huidige situatie zijn digitale evenementen een belangrijk instrument geworden om contact met klanten te behouden en informatie over te brengen. Met de Dematic Virtual Events hebben we een unieke manier bedacht om onze innovatieve oplossingen te presenteren en tegelijkertijd een exclusief kijkje in live-projecten te geven", aldus Jessica Heinz, Director of Marketing, Dematic Central Europe. De reacties op onze eerdere evenementen laten duidelijk zien hoeveel belangstelling er is voor informatie over innovatieve oplossingen, zelfs wanneer men die evenementen niet fysiek kan bijwonen.

Ook nu kunnen besluitvormers, magazijnmanagers en supply chain managers en andere geïnteresseerden op de Virtuele Klantendag een informatief en gevarieerd programma verwachten, waaronder een discussie over de huidige en toekomstige uitdagingen voor voorraadketens. We hopen dat de uitwisseling van ideeën een nieuwe impuls geeft voor de ontwikkeling van toekomstige concepten. “Wij beschouwen de uitwisseling van de huidige ontwikkelingen in de markt als cruciaal voor het behalen van succes”, voegt Heinz eraan toe.

Het hoogtepunt van het evenement is een virtuele rondleiding door de systemen van het nieuwe mega-distributiecentrum van Landmark Group in Dubai. Deelnemers krijgen een exclusief kijkje in het functioneren van een ultramoderne faciliteit en een presentatie van Mihin Shah, Chief Supply Chain Officer van Landmark Group. Deelnemers kunnen het tot nog toe grootste Dematic Multishuttle-systeem ervaren, met ruim 1200 shuttles, 94 liften en bijna 950.000 opslaglocaties op tot wel 33 verdiepingen en een levering tot 15.000 bakken per uur. Tevens is het Dematic GOH-systeem te zien, dat tot bijna twee miljoen kledingstukken kan verwerken. Daarnaast beschikt de faciliteit over het hoogste pallet-hoogbouwmagazijn in zijn soort in de VAE.

Op het exclusieve online evenement gaan topsprekers ook gedetailleerder in op het project van Landmark Group, inclusief de software en diensten, en presenteren ze geavanceerde oplossingen voor intralogistiek.

Meer informatie over het evenement is te vinden op: Customer Day Landmark Group. Gratis registratie is daar ook mogelijk.

Over Dematic

Dematic is een intralogistieke innovator die intelligente automatiseringsoplossingen ontwerpt, bouwt en ondersteunt voor productie-, magazijn- en distributiecentra van klanten die de toekomstige wereldhandel bepalen. Het klantenbestand omvat enkele van ’s werelds toonaangevende merken die met installaties van Dematic de toekomst van de detailhandel aansturen. Vanuit ontwikkelings-, productie- en servicefaciliteiten in meer dan 25 landen en een wereldwijd netwerk van 10.000 medewerkers heeft Dematic al meer dan 6.000 installaties bij klanten gerealiseerd. Dematic, met de hoofdzetel in het Amerikaanse Atlanta, Georgia, behoort tot de KION Group - één van de wereldleiders in vorkheftrucks, supply chain oplossingen en magazijnautomatisering.

Contact voor journalisten en redacties

Hoofd Marketing en Communicatie CE

Mobile: +31 653471777
peter.gloudemans@addit-benelux.nl

Disclaimer

Dit persbericht en de hierin opgenomen informatie dienen uitsluitend ter informatie en zijn geen prospectus of een aanbod tot verkoop of een uitnodiging tot het doen van een aanbod tot het kopen van aandelen in de Verenigde Staten of in een ander rechtsgebied.

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen die onderhevig zijn aan diverse risico's en onzekerheden. Toekomstige resultaten kunnen wezenlijk verschillen van de hier beschreven verwachte resultaten als gevolg van meerdere factoren, bijvoorbeeld veranderingen in het bedrijf, economische en concurrentiesituatie (waaronder de verdere ontwikkelingen in verband met de COVID-19-pandemie), veranderingen in regelgeving, resultaten van technische studies, wisselkoersschommelingen, onzekerheden in rechtszaken of onderzoeksprocedures, en de beschikbaarheid van financiering. Wij nemen geen verantwoordelijkheid voor het actualiseren van de toekomstgerichte uitspraken in deze uitgave.