KION Group merken Dematic en Linde Materiaalbewerking presenteren oplossingen van vloer tot winkel op Modex 2022

9 maart 2022

ATLANTA – Als leiders in oplossingen voor material handling en intelligente automatisering, zullen Dematic en Linde Material Handling oplossingen voor material handling van vloer tot winkel voorstellen op vakbeurzen (stand B7819 en B8219) en lezingen op de MODEX, van 28 tot 31 maart 2022, in het Georgia World Congress Center in Atlanta.

"Tijdens de pandemie is Dematic onze klanten blijven ondersteunen bij hun moeilijkste zakelijke uitdagingen, door hen een reeks toeleveringsketenoplossingen te bieden die hen helpen de steeds veranderende vereisten van de hedendaagse productie- en distributieactiviteiten het hoofd te bieden," aldus Mike Larsson, Executive Vice President van Dematic Americas. "Als gevolg van onze klantgerichtheid en onze toewijding aan het oplossen van innovatieve problemen, hebben we een enorme groei doorgemaakt en kijken we dit jaar uit naar nog meer spannende dingen voor Dematic en onze klanten.”

Als leden van de KION Group hebben Dematic en Linde Material Handling de unieke mogelijkheid om klanten op maat gemaakte oplossingen te bieden op basis van korte- en langetermijnbehoeften. Van handmatige apparatuur tot hybride automatisering en volledig geautomatiseerde oplossingen, Dematic en Linde Material Handling hebben steeds weer laten zien dat ze de behoeften en verwachtingen van klanten overtreffen als het gaat om materiaalstroom.

Dematic en Linde Material Handling nodigen MODEX-deelnemers uit om interactieve zones te ervaren die zijn afgestemd op de sectoren levensmiddelen, kleding, voeding en drank, en algemene merchandising, met assistentiesystemen voor de bestuurder, ondersteunende diensten voor de hele levenscyclus, schaalbare vorkheftruckautomatisering, de Linde Hydrostatic Drive Truck en de Linde Reach Truck. In beide stands zal er op touchscreen monitoren een scala aan oplossingen te zien zijn, waaronder:

• Dematic Smart Task-activering (Dematic Smart Task Activation)is beheersoftware voor orderverwerking die de operationele doeltreffendheid verhoogt door workflows in realtime te synchroniseren. Het maakt gebruik van een dynamische strategie op basis van een doorlopende wachtrij van orders. Smart Task Activation "trekt" werk naar resources en verwerkt orders on-demand, continu en dynamisch. Het verwerkingsplan is niet vooraf vastgesteld en rigide, maar wordt veeleer bepaald op basis van de actuele omstandigheden, ter ondersteuning van de operationele flexibiliteit.
  • Linde Guardianis een systeem voor bijstand aan de exploitant dat gebruik maakt van volledige bewustmakingstechnologie om het interne verkeer te controleren. Het systeem kan om de hoek kijken en kan zo worden geprogrammeerd dat het bescherming biedt tegen gevaarlijke situaties met vorkheftrucks, infrastructuur en mensen.
  • Dematic micro-orderverwerking (Dematic Micro-Fulfillment)brengt e-commerce fulfillment dichter bij de klant voor de kortst mogelijke afhaal- en levertijden. Het is ontworpen als een stedelijk distributiesysteem dat de afhandeling van e-commerce orders automatiseert voor „klik en ophalen” op dezelfde dag en levering. Het systeem neemt weinig ruimte in beslag en kan worden geïnstalleerd in de achterkamer van een supermarkt of in een distributiecentrum.
  • Dematic gemengde orderverwerking (Dematic Mixed Case Fulfillment)zorgt voor efficiëntie in de hele toeleveringsketen van distributiecentra tot detailhandel en supermarkten. De oplossing is volledig geautomatiseerd en creëert gemengde pallets en ladingen volgens specifieke bedrijfsregels, zoals: op basis van winkelgangen, familiegroepen, zware items op de bodem, en op basis van lagen voor de volgorde van routebezorging, wat besparingen oplevert in het distributiecentrum, het transport en de kostencentra van de winkelactiviteiten.
  • Dematic palletiseerder /depalletiseerder (Dematic Depalletizer/Palletizer)is een robotsysteem dat een dubbele functionaliteit biedt door zowel als palletiseerder en als depalletiseerder te werken. Het systeem kan bijvoorbeeld inkomende voorraad depalletiseren in een eerste shift en uitgaande orders palletiseren in een tweede shift.
  • Linde schaalbaare vorkheftruckautomatisering (Linde Scalable Forklift Automation)is een mobiele automatiseringsoplossing voor orderverzamelen op lage niveaus met behulp van automatisch geleide vorkheftrucks voor horizontaal en verticaal transport. Deze vorkheftruckoplossingen zijn zeer schaalbaar en kunnen worden aangepast aan de specifieke eisen van elke operatie.
  • Dematic mobiele automatisering (Dematic Mobile Automation)is een familie van systemen voor geautomatiseerd transport van ladingen binnen een faciliteit. Automatisch geleide voertuigsystemen (AGV's) en autonome mobiele robots (AMR's) bieden maximale operationele flexibiliteit in de vereisten voor het verplaatsen van ladingen en zijn schaalbaar met het oog op groei.
  • Linde serie 1252 Elektrische vorkheftruck (Linde Series 1252 Electric Counterbalance Truck)is een vorkheftruck met elektrische aandrijving die de robuuste werking van trucks met verbrandingsmotoren combineert met de voordelen van traditionele elektrische vorheftrucks.
  • Linde Serie 5215 reachtruck (Linde Series 5215 Reach Truck)is een uitzonderlijk veelzijdige vorkheftruck met een superieur ergonomisch ontwerp dat bestuurders zelfverzekerd en productief houdt.

"Als leden van de KION Group bevinden Linde Material Handling en Dematic zich in een unieke positie om klanten het allerbeste te bieden op het gebied van intralogistieke oplossingen, zei Jonathan Dawley, President van KION North America. "Met het geïntegreerde aanbod van Dematic en Linde Material Handling in één geharmoniseerd platform, kunnen klanten nu bijna elke toepassing benaderen vanuit een one-stop-shop. Bovendien reduceert de mogelijkheid om de markt op een gesynchroniseerde manier te benaderen de complexiteit, en kan er meer aandacht worden besteed aan het verkorten van de doorlooptijden voor het opzetten of uitbreiden van faciliteiten, kan er worden ingespeeld op de behoefte aan automatisering, kan de veiligheid worden verbeterd en de productiviteit worden verhoogd."

Bezoek Dematic en Linde Material Handling op MODEX 2022, stand B7819 en B8219, 28-31 maart in het Georgia World Congress Center in Atlanta. Krijg inzicht in de nieuwste orderverwerkingsstrategie in de volgende sessies:

• Orderverzamelsystemen voor afhalen op dezelfde dag
  • Discrete levering versus Batch Picking: Wat is het meest geschikt voor uw operatie?
  • AGV's en AMR's: Sexy Technology with a Solid Business Case

Over KION North America Corporation

KION North America Corporation, met het hoofdkantoor in Summerville, S.C., is onderdeel van de KION Group, een van's werelds grootste fabrikanten van industriële vorheftrucks. Hun merkondernemingen, Linde Material Handling en Baoli, voorzien in de specifieke behoeften van de VS, Canadese en Mexicaanse markten op het gebied van industriële vorkheftrucks met een brede en complementaire productportefeuille. KION Noord-Amerika produceert intern transportmaterieel dat bekend staat om zijn innovatieve technologieën, gereduceerd energieverbruik en geringe operationele kosten. KION Noord-Amerika werkt ook nauw samen met zijn zusterbedrijf Dematic, een wereldleider op het gebied van geautomatiseerde materiaalverwerking die een breed scala aan intelligente toeleveringsketen- en automatiseringsoplossingen biedt.

Bezoek voor meer informatie over Linde Material Handling de Linde Material Handling blog, bezoek de website, of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram, en Twitter.

Over Dematic

Dematic ontwerpt, bouwt en ondersteunt intelligente automatiseringsoplossingen die de toekomstige handel voor haar klanten in productie, opslag en distributie mogelijk maken. Met onderzoeks- en ontwikkelingscentra, productiefaciliteiten en servicecentra in meer dan 26 landen heeft het wereldwijde Dematic-netwerk van meer dan 10.000 werknemers geholpen bij het realiseren van succesvolle klantinstallaties voor enkele van 's werelds toonaangevende merken. Het bedrijf is onderdeel van de KION Group, een van 's werelds grootste leveranciers van industriële trucks en supply chain-oplossingen.

Volg ons op LinkedIn, Facebook en Twitter.

Dit persbericht en de informatie die het bevat zijn uitsluitend ter informatie bedoeld en vormen geen prospectus of verkoopaanbod of uitnodiging tot het aanbieden of aankopen van effecten in de Verenigde Staten of in enig ander rechtsgebied. Dit bericht bevat toekomstgerichte verklaringen die onderhevig zijn aan meerdere risico's en onzekerheden. Resultaten in de toekomst kunnen aanzienlijk verschillen van de resultaten die worden beschreven in deze toekomstgerichte verklaringen, als gevolg van bepaalde factoren, bijvoorbeeld veranderingen in zakelijke, economische en concurrentievoorwaarden (inclusief met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen aangaande de COVID-19 pandemie), veranderingen in regelgeving, resultaten van technische studies, wisselkoersschommelingen, onzekerheden in geschillen of onderzoeksprocedures en de beschikbaarheid van financiering. Wij aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid voor het actualiseren van de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht.