Farmstead en Dematic gaan samenwerken om supermarkte te helpen hun e-commerce te stroomlijnen met 'Warehouse in a Box'-oplossing

Burlingame, Calif. en ATLANTA – Farmstead, de eerste online supermarkt die verse, lokale gerechten en nationale merken aanbiedt, gratis geleverd, tegen betere prijzen dan de lokale supermarkt, en het wereldwijde logistieke bedrijf Dematic een leider in intelligente automatisering, maakten vandaag een samenwerking bekend om supermarkten te helpen hun operationele efficiëntie te verhogen door middel van software en automatisering.

Het Farmstead-team bouwde zijn Grocery OS-software om de eigen supermarkt van het bedrijf te runnen, en gaf de oplossing later in licentie om anderen te helpen bij het opstarten en beheren van hun eigen e-commerce supermarkt. Grocery OS is de enige full-stack oplossing die alles biedt wat een supermarkt nodig heeft om een succesvolle supermarkt e-commerce en bezorgoperatie te starten in slechts 2-3 weken - van het verkrijgen van magazijnruimte en voorraad tot het coördineren van bezorgdiensten.

Met de oplossingen voor toeleveringsketens van Dematic, die zowel gevestigde als opkomende merken van stroom voorzien, omvat deze samenwerking nu het laatste onderdeel van het warehouse-in-a-box aanbod, waardoor supermarkten hun bedrijf volledig kunnen automatiseren - van ontvangst tot vervulling tot verzending. Samen kunnen de twee bedrijven een end-to-end oplossing voor e-commerce bieden: geavanceerde Grocery OS software geïntegreerd met de effectieve automatiseringsoplossingen van Dematic die de e-commerce efficiëntie van een supermarkt aanzienlijk kunnen verhogen.

"Dematic heeft een decennialange staat van dienst in het helpen van winkels bij het verbeteren van hun efficiëntie," zegt Pradeep Elankumaran, medeoprichter en CEO van Farmstead. "We zijn er trots op dat we Dematic, een betrouwbare partner op het gebied van automatisering, erbij kunnen betrekken wanneer we met supermarkten spreken over het verbeteren van de operationele efficiëntie op grote schaal.”

"We hebben toegekeken hoe Farmstead de e-commerce van supermarkten heeft getransformeerd met zijn in-house tech stack," zegt Matt Inbody, Senior Director, Microenterprise bij Dematic. "We zijn verheugd om met Farmstead samen te werken op het gebied van klantenbetrokkenheid, zodat we onze toekomstgerichte aanpak kunnen blijven verbeteren en klanten de oplossingen kunnen bieden die ze nodig hebben om hun bedrijf vooruit te helpen.”

Over Farmstead

Farmstead is het eerste online voedingsmiddelenmerk dat verse producten, lokale producten en nationale merken aanbiedt, gratis geleverd, tegen betere prijzen dan lokale supermarkten - en zo de voorstedelijke middenklasser helpt kostbare tijd en geld te besparen. Farmstead doorbrak het typische e-commerce model voor supermarkten en bouwde het van de grond af aan opnieuw op, door een eigen technologiestack (Grocery OS) te creëren die de donkere magazijnen beheert. Farmstead gebruikt eigen gegevens en code om de toeleveringketens voor bederfelijke levensmiddelen opnieuw uit te vinden, de kosten van "last mile fulfillment" te verlagen, te werken met de hoogst mogelijke efficiëntie en betrouwbaarheid, en snel winstgevendheid op alle markten te bereiken in moeilijke markten in voorsteden in de VS. Farmstead geeft haar Grocery OS-software ook in licentie aan andere supermarkten om hen te helpen hun weg te vinden in een sector die drastisch verandert. Lees meer over hoe Farmstead de e-commerce van de supermarkt opnieuw uitvindt op farmsteadapp.com.

Over Dematic

Dematic ontwerpt, bouwt en ondersteunt intelligente automatiseringsoplossingen die de toekomstige handel voor haar klanten in productie, opslag en distributie mogelijk maken. Met onderzoeks- en ontwikkelingscentra, productiefaciliteiten en servicecentra in meer dan 26 landen heeft het wereldwijde Dematic-netwerk van meer dan 10.000 werknemers geholpen bij het realiseren van succesvolle klantinstallaties voor enkele van 's werelds toonaangevende merken. Het bedrijf is onderdeel van de KION Group, een van 's werelds grootste leveranciers van industriële trucks en supply chain-oplossingen.

Volg ons op LinkedIn, Facebook en Twitter.

Dit persbericht en de informatie die het bevat zijn uitsluitend ter informatie bedoeld en vormen geen prospectus of verkoopaanbod of uitnodiging tot het aanbieden of aankopen van effecten in de Verenigde Staten of in enig ander rechtsgebied. Dit bericht bevat toekomstgerichte verklaringen die onderhevig zijn aan meerdere risico's en onzekerheden. Resultaten in de toekomst kunnen aanzienlijk verschillen van de resultaten die worden beschreven in deze toekomstgerichte verklaringen, als gevolg van bepaalde factoren, bijvoorbeeld veranderingen in zakelijke, economische en concurrentievoorwaarden (inclusief met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen aangaande de COVID-19 pandemie), veranderingen in regelgeving, resultaten van technische studies, wisselkoersschommelingen, onzekerheden in geschillen of onderzoeksprocedures en de beschikbaarheid van financiering. Wij aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid voor het actualiseren van de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht.

Farmstead media contact

Gina Rezendes