Dematic gaat een nieuwe fabriek bouwen in Jinan, provincie Shandong

Jinan groundbreaking

16 december 2021

JINAN, SHANDONG - Dochtermaatschappij Dematic van de KION Group heeft de eerste steen gelegd voor haar nieuwe fabriek in Jinan, Shandong. Dit is opnieuw een belangrijk moment in de lokalisatiestrategie die Dematic heeft uitgevoerd sinds het de Chinese markt betrad. Het is ook de volgende belangrijke investering van Dematic, waaruit blijkt dat Dematic vertrouwen heeft in de toekomst van de Chinese markt. De fabriek heeft een geplande oppervlakte van 150.000 vierkante meter en zal naar verwachting ongeveer 300 miljoen renminbi in investeringen aantrekken. De fabriek wordt operatief in het eerste kwartaal van 2023.

De nieuwe fabriek van Dematic in Jinan zal zich sterk richten op de Chinese markt en de lokalisatiestrategie van Dematic bevorderen
Ze is een belangrijke mijlpaal in de activiteiten van de KION Group in China en wordt zeer goed ontvangen door leiders op zowel lokaal provinciaal als gemeentelijk niveau. De algemeen directeur van de Shandong Heavy Industry Group was gastheer van de eerste steenlegging, waar ook verschillende andere hooggeplaatste leiders persoonlijk aanwezig waren om dit historische moment mee te maken. Tot de aanwezigen behoorden:

• Lid van het Permanent Comité van het Provinciaal Partijcomité van Shandong en secretaris van het Gemeentelijk Partijcomité van Jinan
  • De vice-secretaris van het Gemeentelijk Partij Comité en de burgemeester van Jinan
  • De secretaris van het partijcomité en voorzitter van de Shandong Zware Industrie Groep
  • De algemeen directeur van de Shandong Zware Industrie Groep
  • CEO van KION
  • CEO van Dematic
  • Verschillende leiders van het Dematic hoofdkantoor en van China

Diverse zeer gerespecteerde media brachten uitgebreid verslag uit.

Dhr. Tan Xuguang, Secretaris van het Partijcomité en Voorzitter van Shandong Heavy Industries Group, zei: "Met de succesvolle ingebruikname van Dematic's nieuwe fabriek, hebben we er alle vertrouwen in dat we meer economische groei zullen creëren in deze sector in China."

Gordon Riske (CEO van de KION Group) en Hasan Dandashly (President van Dematic, lid van de Raad van Bestuur van de KION Group) woonden beiden via een videoverbinding de openingsceremonie bij. De heer Riske verklaarde: "Met de nieuwe fabriek van Dematic zet de KION Group een nieuwe stap in het benutten van het potentieel van deze belangrijke markt en het verbeteren van zijn marktaandeel in China." Dhr. Dandashly voegde hieraan toe: “In de afgelopen 20 jaar heeft Dematic een buitengewone groei doorgemaakt in China. De bouw van deze nieuwe fabriek is een volgende stap in de uitvoering van het Strategisch Ontwikkelingsplan 2025 van de KION Group en in het streven van Dematic naar lokalisatie in China.”

Maatregelen nemen om betrokkenheid op lange termijn op de Chinese markt te realiseren
Als leverancier van intelligente automatisering met meer dan 200 jaar ervaring op het gebied van integratie, neemt Dematic maatregelen om zijn betrokkenheid op lange termijn in China te realiseren. Zodra de fabriek in Jinan operationeel is, zal Dematic kunnen voldoen aan de steeds groeiende marktvraag naar haar oplossingen, waaronder Mini-Load systemen, Unit Load systemen, Conveyor systemen, en Automatisch Geleide Voertuigen (AGV's). De nieuwe fabriek in Jinan zal ook een modern technologiecentrum huisvesten dat een uitgebreide en intuïtieve logistieke ervaring zal bieden aan klanten van verschillende grootte en uit verschillende bedrijfstakken.

Dematic is al meer dan 20 jaar actief op de Chinese markt. Met behulp van zijn diverse geïntegreerde systemen en bedrijfsstrategie van voortdurende lokalisatie, heeft het in China met succes meer dan duizend slimme logistieke en opslagsystemen gebouwd voor een groot aantal industrieën, waaronder productie, voeding en drank, gezondheidszorg, kleding, chemicaliën, levensmiddelen, en fast-moving consumer goods (FMCG) en e-commerce. Zodra de nieuwe fabriek in Jinan operationeel is, zal Dematic zich verder toeleggen op de Chinese markt en zich ook inspannen om China op lange termijn groeivoordelen te bieden via intelligente logistieke oplossingen die flexibiliteit bieden en inspelen op de behoeften van de Chinese consumenten.

Hieronder vindt u de toespraak van Dematic CEO Hasan Dandashly:

Ik wens onze eminente leiders en gasten een goede middag.

Ik had vandaag graag persoonlijk bij u willen zijn voor deze belangrijke inauguratie en grensverleggende gebeurtenis, maar ik ben blij dat de technologie ons in staat blijft stellen samen te zijn, zelfs wanneer dat fysiek onmogelijk is. Vandaag is een spannende dag voor de KION Group en voor Dematic, met de voltooiing van de nieuwe fabriek in Jinan, waar trucks met contragewicht zullen worden geproduceerd, en de eerste steenlegging voor de toekomstige Dematic-fabriek.

Dematic is al meer dan 20 jaar actief op de Chinese markt. Wij hebben in China meer dan duizend slimme logistieke en opslagsystemen gebouwd voor een groot aantal industrieën, waaronder productie, voeding en drank, gezondheidszorg, kleding, chemicaliën, levensmiddelen, consumentengoederen en e-commerce. Met 28.000 vierkante meter wordt onze nieuwe, ultramoderne productielocatie in Jinan onze grootste in Azië. De nieuwe fabriek zal ons in staat stellen om China op lange termijn voordelen te blijven bieden via intelligente logistieke oplossingen die beter aan de behoeften van de Chinese consumenten beantwoorden en flexibeler worden geleverd.

Enkele van de technologieën die in de fabriek zullen worden toegepast zijn Dematic's Miniload-systeem, Unit load-systeem, Conveyor-systeem en Automatisch Geleide Voertuigen (AGV's). Wij zijn ook verheugd dat de fabriek een echt modern technologiecentrum zal huisvesten dat een meer uitgebreide en intuïtieve logistieke ervaring biedt aan klanten uit een verscheidenheid van industrieën en schalen. Het wordt het paradepaardje van onze vermogens in China en de APAC-regio in het algemeen.

In totaal investeren we ongeveer 40 miljoen euro in het project en willen we tegen eind 2024 meer dan 300 nieuwe banen creëren. Dit alles biedt ons de perfecte voorwaarden om onze activiteiten in China en wereldwijd duurzaam uit te breiden.

Deze ultramoderne fabriek afleveren is geen sinecure. Wij zijn zeer dankbaar voor de krachtige steun van de regering van Jinan en de Chinese partners voor dit project. Ik wens het veel succes en hoop u persoonlijk te ontmoeten bij de openingsceremonie begin 2023.

Mijn oprechte felicitaties en maak er een prachtig feest van!
Dank u wel!

Over Dematic

Dematic ontwerpt, bouwt en ondersteunt intelligente automatiseringsoplossingen die de toekomstige handel voor haar klanten in productie, opslag en distributie mogelijk maken. Met onderzoeks- en ontwikkelingscentra, productiefaciliteiten en servicecentra in meer dan 26 landen heeft het wereldwijde Dematic-netwerk van meer dan 10.000 werknemers geholpen bij het realiseren van succesvolle klantinstallaties voor enkele van 's werelds toonaangevende merken. Het bedrijf is onderdeel van de KION Group, een van 's werelds grootste leveranciers van industriële trucks en supply chain-oplossingen.

Volg ons op LinkedIn, Facebook en Twitter.

Disclaimer

Dit persbericht en de informatie die het bevat zijn uitsluitend ter informatie bedoeld en vormen geen prospectus of verkoopaanbod of uitnodiging tot het aanbieden of aankopen van effecten in de Verenigde Staten of in enig ander rechtsgebied. Dit bericht bevat toekomstgerichte verklaringen die onderhevig zijn aan meerdere risico's en onzekerheden. Resultaten in de toekomst kunnen aanzienlijk verschillen van de resultaten die worden beschreven in deze toekomstgerichte verklaringen, als gevolg van bepaalde factoren, bijvoorbeeld veranderingen in zakelijke, economische en concurrentievoorwaarden (inclusief met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen aangaande de COVID-19 pandemie), veranderingen in regelgeving, resultaten van technische studies, wisselkoersschommelingen, onzekerheden in geschillen of onderzoeksprocedures en de beschikbaarheid van financiering. Wij aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid voor het actualiseren van de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht.

Mr. Lv Shuxianz
Marketing Director, Dematic China