Dematic nodigt bezoekers uit voor 'engaging the future’ met geïntegreerde magazijnoplossingen op LogiMAT

21 maart 2023

• Dematic en andere KION-merken laten in hal 10 de kracht zien van geïntegreerde logistieke oplossingen voor klanten
  • Ontdek ook alvast de geautomatiseerde technologieën voor morgen

Frankfurt / Stuttgart – Tijdens de LogiMAT 2023 verwelkomt Dematic, als leverancier van intelligente oplossingen voor magazijnen en distributiecentra, alle klanten en andere bezoekers in hal 10 (C41). Dit jaar voor het eerst in samenwerking met de andere KION-merken STILL, Linde MH en Baoli.

Tijdens de driedaagse vakbeurs in het Duitse Stuttgart laat Dematic de toekomst zien met innovatieve toepassingen die immersive 3D-experiences bieden. Maar ook een expertforum om te bespreken wat de toekomst voor de logistiek in petto heeft.

"Onze markt heeft de afgelopen jaren enorme sprongen gemaakt om enkele van de uitdagingen waarmee klanten worden geconfronteerd voor te blijven”, zegt Bernard Biolchini, executive vice president EMEA, over de beslissing om de krachten te bundelen in dezelfde hal op LogiMAT 2023. “Tegelijkertijd begrijpen we dat er meer nodig is om onze klanten naar het volgende niveau van intralogistiek te brengen. Wat is een betere manier om dat te doen, dan de gecombineerde krachten van Dematic en collega KION-merken te demonstreren en te laten zien hoe klanten daarvan kunnen profiteren. Wij zijn ervan overtuigd dat door klanten end-to-end oplossingen van één leverancier te bieden, of ze nu een klein, middelgroot of groot bedrijf zijn, ze er sterker uitkomen. En niemand kan concurreren met het totale aanbod van onze merken, als we dat gezamenlijk aanbieden!"

Onder het motto ‘Engaging the Future’ heeft Dematic een aantal indrukwekkende showcases ontwikkeld, die de geautomatiseerde processen en klantenservice voor het magazijn van morgen laten zien. Aan de basis van dit thema ligt het aspect dat de integratie van systemen de enige weg vooruit is en dat de technologieën voor automatisering moeten worden geïntegreerd om de doorlooptijden te verkorten en efficiënte processen te realiseren. Geïntegreerde oplossingen helpen tevens de veiligheid en productiviteit te verhogen, wat ook kritieke aspecten zijn voor een duurzame werking van een magazijn of distributiecentrum.

Misschien wel de meest dynamische showcase is te zien met collega-merk STILL. Het simuleert de automatisering van een real-life proces, waarin pallets door een geautomatiseerde hoge gang truck naar een AMR worden overgebracht. De AMR transporteert de goederen naar het magazijn om ze te palletiseren en vervolgens te verpakken. De laatste twee stappen vinden digitaal plaats in een virtueel magazijn. Deze showcase wordt getoond op hoge resolutie LED-schermen op acht hotspots.

Bezoekers kunnen de AMR zelf interactief bedienen met een gamepad en daarbij aanvullende informatie opvragen. Alleen de nieuwste realtime technologie wordt gebruikt in de verschillende interactieve 3D-toepassingen. "Onze toepassing met STILL demonstreert op een levensechte wijze de voordelen en synergie die klanten kunnen behalen door de portfolio's van Linde, STILL en Dematic te combineren”, zegt Jens Hardenacke, algemeen directeur DACH bij Dematic. “Deze holistische automatiseringsoplossingen zijn nog steeds uniek op de markt."

Tijdens LogiMAT 2022 waren de live demonstraties van de drone-inspectiediensten van Dematic een hoogtepunt. De innovaties voor klanten gaan in 2023 nog verder en zullen blijven inspireren. Omdat de magazijnen van morgen zowel zeer complex als geïntegreerd zijn, richt Dematic zich op oplossingen voor levenscyclusbeheer, waarbij thermografische inspecties een hoge prioriteit hebben. Met zo’n oplossing kunnen operators namelijk oververhitting van motoren, kabels en kasten detecteren voordat de productie moet worden stilgelegd. Ook koudebruggen en lekkages in een gebouw en speciale magazijnen, zoals diepvries- of zuurstofopslagruimten, zijn daarmee op te sporen. Zo zijn ongeplande productieonderbrekingen te voorkomen. "Hierdoor neemt het risico op brand af, terwijl de continuïteit van de fabriek en de productiviteit toenemen", zegt Alberto Rostagno, vice-president customer service EMEA voor Dematic. Bezoekers kunnen een eigen evaluatie ervaren met behulp van thermografische beelden en tevens leren hoe het gebruik van AI deze vorm van monitoring kan optimaliseren en automatiseren.

Dematic is ook van plan om de diepte van hun interactieve digitale voetafdruk op LogiMAT te demonstreren, waarmee tevens een faciliteit in realtime te monitoren is en simulaties te bouwen zijn. Op vergelijkbare wijze kunnen digitale services helpen om optimalisatiemogelijkheden te identificeren en verbeterpunten beter inzichtelijk te maken. "Met onze digitale simulatietools kunnen zowel verschillende strategieën als processen worden getest en geanalyseerd, om de oorzaken van bestaande problemen te identificeren", legt Rostagno uit.

De eisen aan het magazijn van morgen worden afhankelijk van het verplaatsen van connectiviteit buiten de muren van een gebouw, om te integreren met processen die daarbuiten plaatsvinden. Samen met collega-merk LINDE MH laat Dematic in een andere showcase zien hoe zijn softwareportfolio zowel de magazijnactiviteiten van een klant kan beheren, als zorgdraagt voor het wagenparkbeheer. Maar ook het stroomlijnen van onderhoudsprocessen en verbeteren van workflows met zijn managementsoftware en integratie met een aanwezig SAP-systeem bij de klant.

Behalve alle innovatieve technologie die Dematic laat zien op Europa's grootste logistieke beurs, is ook het belang van de menselijke uitwisseling van ideeën en uitdagingen niet vergeten. Daarom wordt dit jaar ook het ‘Engaging the experts - Dematic Forum’ georganiseerd, een discussieplatform waar interne experts, klanten en anderen samenkomen om alle trends en innovaties voor morgen te bespreken. Bezoekers worden uitgenodigd om deel te nemen aan zes discussies van 20 minuten die gepland staan tijdens de drie beursdagen.

"Uiteindelijk willen we dat onze LogiMAT-deelname onze claim waarmaakt om de toekomst van de handel te versterken door best-in-class intelligente oplossingen voor supply chains te bieden, met een flexibele en dynamische realisatie", zegt Biolchini. “ik denk dat de bezoekers van onze stand dit jaar niets tekort komen."

Over Dematic

Dematic ontwerpt, bouwt en ondersteunt intelligente automatiseringsoplossingen die de toekomstige handel voor haar klanten in productie, opslag en distributie mogelijk maken. Met onderzoeks- en ontwikkelingscentra, productiefaciliteiten en servicecentra in meer dan 26 landen heeft het wereldwijde Dematic-netwerk van meer dan 10.000 werknemers geholpen bij het realiseren van succesvolle klantinstallaties voor enkele van 's werelds toonaangevende merken. Het bedrijf is onderdeel van de KION Group, een van 's werelds grootste leveranciers van industriële trucks en supply chain-oplossingen.

Volg ons op LinkedIn, Facebook en Twitter.

Disclaimer

Dit persbericht en de informatie die het bevat zijn uitsluitend ter informatie bedoeld en vormen geen prospectus of verkoopaanbod of uitnodiging tot het aanbieden of aankopen van effecten in de Verenigde Staten of in enig ander rechtsgebied. Dit bericht bevat toekomstgerichte verklaringen die onderhevig zijn aan meerdere risico's en onzekerheden. Resultaten in de toekomst kunnen aanzienlijk verschillen van de resultaten die worden beschreven in deze toekomstgerichte verklaringen, als gevolg van bepaalde factoren, bijvoorbeeld veranderingen in zakelijke, economische en concurrentievoorwaarden (inclusief met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen aangaande de COVID-19 pandemie), veranderingen in regelgeving, resultaten van technische studies, wisselkoersschommelingen, onzekerheden in geschillen of onderzoeksprocedures en de beschikbaarheid van financiering. Wij aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid voor het actualiseren van de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht.

Latest News

Aan de slag

Vertel ons over uw behoeften en onze experts zullen u de juiste weg wijzen.

Vul het formulier in of bel ons: