Sivafrost verdubbelt vrieshuiscapaciteit met Dematic

Zwijndrecht / Dendermonde, 8 december 2020 – Dematic heeft het nieuwe hoogbouw vrieshuis van Sivafrost geautomatiseerd. Daarmee verdubbelt deze logistieke dienstverlener de opslagcapaciteit naar 30.000 pallets, om succesvol verder te groeien. Sivafrost heeft voor Dematic gekozen omdat ze als enige leverancier op het bestaande terrein een verdubbeling van de opslagcapaciteit konden realiseren. Belangrijke voordelen van de nieuwe automatiseringsoplossing voor Sivafrost zijn de toekomstige groeikansen en businessontwikkeling.

“Wij hebben hier op een compacte en innovatieve wijze een verdubbeling van onze opslagcapaciteit gerealiseerd, met de automatiseringsoplossing van Dematic”, vertelt Stijn Siongers, eigenaar en directeur van Sivafrost in het Belgische Dendermonde. “In het nieuwe ruim 40 meter hoge vrieshuis verplaatsen vier automatische kranen alle pallets met diepvriesproducten. Die pallets worden door conveyors en liften vanaf onze productieruimte en expeditie aangevoerd en weer gepickt voor het leveren van klantorders. Met deze investering garanderen wij de toekomstige groei van Sivafrost, door meer opslagcapaciteit en nieuwe services te kunnen aanbieden.”

Om de beperkte ruimte op het Sivafrost-terrein optimaal te benutten is het bestaande bedrijfsgebouw via een tunnel met conveyors en palletliften verbonden met het nieuwe hoogbouw vrieshuis. Tevens zijn er zes los- en laaddocks diagonaal onder het nieuwe gebouw gerealiseerd. “In het kader van ons masterplan voor de komende jaren hebben wij eerst geïnvesteerd in duurzame energievoorziening via zonnepanelen en een windmolen”, vervolgt Siongers. “Daarna hebben wij in samenwerking met Dematic een volledig geautomatiseerd hoogbouw vrieshuis gerealiseerd, om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag van bestaande en nieuwe klanten.”

Voor Dematic waren de eisen en wensen van Sivafrost een mooie kans om de ervaring op het gebied van magazijnautomatisering te laten zien. “Een hoogbouw vrieshuis inrichten, automatiseren en integreren met alle bestaande logistieke processen op een beperkt bedrijfsterrein, vraagt om meer creativiteit en vakkennis dan in andere projecten”, zegt Sacha van Droogenbroeck, Senior Director SD & Managing Director van Dematic NV. “Omdat Sivafrost ook samenwerkt met andere klanten van Dematic, zoals Agristo, versterken wij met dit project onze marktpositie in vrieshuizen.”

Over Dematic

Dematic is een intralogistieke innovator die intelligente automatiseringsoplossingen ontwerpt, bouwt en ondersteunt voor productie-, magazijn- en distributiecentra van klanten die de toekomstige wereldhandel bepalen. Het klantenbestand omvat enkele van ’s werelds toonaangevende merken die met installaties van Dematic de toekomst van de detailhandel aansturen. Vanuit ontwikkelings-, productie- en servicefaciliteiten in meer dan 25 landen en een wereldwijd netwerk van 10.000 medewerkers heeft Dematic al meer dan 6.000 installaties bij klanten gerealiseerd. Dematic, met de hoofdzetel in het Amerikaanse Atlanta, Georgia, behoort tot de KION Group - één van de wereldleiders in vorkheftrucks, supply chain oplossingen en magazijnautomatisering.

Contact voor journalisten en redacties

Hoofd Marketing en Communicatie CE

Mobile: +31 653471777
peter.gloudemans@addit-benelux.nl

Disclaimer

Dit persbericht en de hierin opgenomen informatie dienen uitsluitend ter informatie en zijn geen prospectus of een aanbod tot verkoop of een uitnodiging tot het doen van een aanbod tot het kopen van aandelen in de Verenigde Staten of in een ander rechtsgebied.

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen die onderhevig zijn aan diverse risico's en onzekerheden. Toekomstige resultaten kunnen wezenlijk verschillen van de hier beschreven verwachte resultaten als gevolg van meerdere factoren, bijvoorbeeld veranderingen in het bedrijf, economische en concurrentiesituatie (waaronder de verdere ontwikkelingen in verband met de COVID-19-pandemie), veranderingen in regelgeving, resultaten van technische studies, wisselkoersschommelingen, onzekerheden in rechtszaken of onderzoeksprocedures, en de beschikbaarheid van financiering. Wij nemen geen verantwoordelijkheid voor het actualiseren van de toekomstgerichte uitspraken in deze uitgave.